opruimcoach in Amstelveen en omgeving - tijd rust en ruimte

Bij je thuis

Een opgeruimd
en georganiseerd huis
en administratie.

“Natacha schept alle voorwaarden voor opruimen op een rustige, ongedwongen en begripvolle wijze met veel humor.”

Carla

Carla
Voor1

Herken je dit?

Je vindt het moeilijk om je huis echt op orde te krijgen.
Je hebt het al zo druk en het huishouden moet ook nog, dus stel je de grote opruiming maar uit.
Je kan vaak spullen niet vinden, dat kost je veel energie en frustratie.
Je wilt graag opruimen, maar iedere keer dat je begint verzand je weer.
Je kan niet kiezen wat je wil houden of weggooien.
Je loopt oeverloos spullen te verplaatsen, maar kan ze geen vaste plek geven.

Oh en als je die liefdesbrieven en fotoalbums tegenkomt zit je voor je het weet uren te lezen en stokt het hele proces.

Je spullen opruimen is één ding, maar je administratie is nog een andere… Hoeveel stapels er niet door je huis heen liggen… En al die ongeopende enveloppen. Rekeningen die nog betaald moeten worden.

Hoe zou het zijn als...

Hoe zou het zijn als je direct kan vinden wat je zoekt én ook weer makkelijk kan opbergen zodat je huis opgeruimd blijft. 
Alles zijn vaste logische plek heeft.
Je geen stapels meer hebt, geen volgestouwde kasten en zolders vol ongeorganiseerde dozen, maar overzicht, ruimte en rust.

Je administratie op orde is, waardoor je goed overzicht hebt over hoeveel je te besteden hebt, je rekeningen altijd betaald zijn en je archief geordend.

Kortom: als je na een lange dag je huis binnenloopt en alle spanning van je afvalt. 

Dit is jouw eigen plek, met precies die spullen waar je blij van wordt, geordend en ruimtelijk.

VJ6D0110 kopie

Ik kan je daarbij helpen

Op een persoonlijke manier begeleid ik je van chaos naar rust en ruimte.

Ik help je op een ontspannen manier een selectie te maken uit alle spullen die je hebt. Zodat je makkelijk kan kiezen voor datgene waar je blij van wordt. En wat goed bij je huidige levensfase past.
We geven alles een vaste plek, zodat je overzicht hebt en je huis ook makkelijk opgeruimd blijft.

Ik leer je bovendien een handzame opruimmethode die je kan blijven toepassen, ook op andere delen van je huis.
Het mooie is dat we dit samen doen, zodat je de kracht ondervindt van een steuntje in je rug, van iemand die naast je staat.

De grote berg waar je eerst tegenop zag blijkt daardoor opeens een stuk overzichtelijker en je merkt direct resultaat. Dat geeft je energie en opluchting. Je gaat het opruimen misschien zelfs leuk vinden.

Dit levert het op

Minder spullen
Meer overzicht 
Direct kunnen vinden wat je zoekt.

Dat zijn de voor de hand liggende voordelen van goed opruimen.
Maar eigenlijk is dat pas het begin. Want als je je omringt met alleen maar fijne spullen en alles zijn plek heeft, ontstaat er ook een enorme rust in je. Alsof je lijf en geest dieper kan ontspannen. Je dieper adem kan halen.
Er valt echt een gewicht van je schouders wanneer je weggooit wat jou niet meer dient. Oude ballast die in spullen zat mag wegvloeien. Ook uit jou.

Dat geeft je
Nieuwe energie
Zin in het leven
Ruimte in je hoofd.

Je kunt opeens weer plannen maken, aandacht besteden aan al die dingen die je met liefde doet.
Opruimen van je huis is ruimte maken in jezelf.

Je kunt denken aan deze projecten

De kledingkast is een notoire energielek van veel mensen. Bij veel van mijn klanten hangt deze propvol. Hoe zou het zijn dat als jij je kast opendoet, je zin krijgt om jezelf aan te kleden, je lekker in je vel zit en met energie de deur uit stapt?

Misschien zie je het zelf al niet zo goed meer, maar woonkamers zijn vaak ook onruststokers. Ik leer je hoe je makkelijker kan kiezen wat je wilt behouden en wat weg kan. Wat overblijft krijgt een vaste plek. Dat geeft rust en ruimte.

Je kan het je nu misschien nog niet voorstellen, maar als je eenmaal begint met opruimen, wil je meer. Dan kom je in een flow en wordt het steeds leuker en makkelijker.

Een groot ding voor vele mensen: hun administratie. Je bent beslist niet de enige. Een helder systeem kan je hierbij helpen. En dat kan ik je leren.
Dit levert je zoveel rust en ontspanning op.

“Voorheen zag ik op tegen opruimen.
Nu weet ik hoe ik het moet aanpakken en ik geniet van het resultaat!”

Daphne

Daphne

Opruimen

Opruimen zorgt voor ruimte

ordenen

Ordenen zorgt voor rust

onderhouden

Onderhouden zorgt voor tijd

Werkwijze, aanbod en tarief

Ik werk altijd op maat, zodat ik precies kan aansluiten bij wat jij nodig hebt.

1 Gratis kennismakingsgesprek
In dit vrijblijvende telefoongesprek kun je aangeven waarbij je hulp zou willen en kan ik wat meer vertellen over mijn werkwijze en kunnen we afstemmen of dit aansluit bij jouw behoefte. Een kennismakingsgesprek duurt max. 30 minuten en er zijn geen kosten aan verbonden.

2 Intake
Dat betekent dat we bij jou thuis kennis met elkaar maken, ik kan kijken hoe je huis eruit ziet en hoe ik je zou kunnen helpen met waar je tegenaan loopt. Op basis daarvan bespreken we dan welke specifieke klus we gaan aanpakken. Een intake duurt een uur.

3 Opruimplan
Vervolgens maak ik een opruimplan voor de ruimtes of klus(sen) die je samen wilt aanpakken. Ik stel een aantal sessies voor en geef daarvoor het totaalbedrag aan.

4 Opruimsessie(s)
In een opruimsessie pakken we een specifiek afgebakende klus aan. Ik help je bij het maken van keuzes en bij het aanbrengen van een overzichtelijke structuur waar je mee verder kunt. Een opruimsessie duurt in principe 3 uur.

Mijn uurtarief is 77 euro per uur.
Hoe uitgebreider de trajecten die we afspreken, hoe voordeliger mijn aanbod dus hoe lager het uurtarief* wordt.

Kennismakingssessie

Vaak vinden mensen het fijn om de intake direct te koppelen aan een opruimsessie, zodat ze direct wat meters kunnen maken.

Ook kan je je dan meteen een beeld vormen, voorstellen wat ik voor je kan betekenen en hoeveel rust, ruimte en tijd een traject kan opleveren.

Een kennismakingssessie (intake + twee uur opruimen) kost 189 euro.

Spreken we daarna een langer traject af (minimaal 3 sessies van 3 uur), dan krijg je de kosten van de intake vergoed en betaal je maar
154 euro voor de kennismakingssessie.


* In het tarief per uur is inbegrepen:

Reiskosten tot 30 km enkele reis*
Reistijd tot een half uur (enkele reis)**
Kleine organizing materialen

* Bij langere afstanden wordt € 0,23 (incl. 21% BTW) per extra gereden km in rekening gebracht.
** Bij langere reistijd wordt het uurtarief in rekening gebracht.

Eventuele parkeerkosten worden extra in rekening gebracht

Lees het verhaal van Martine

"Mijn huis was eigenlijk een weerspiegeling van mij in die tijd. Ik woonde al twintig jaar in dit huis. Als alleenstaande ouder met twee kinderen. Ik had veel aan mijn hoofd. De zorg voor anderen vond ik belangrijker dan de zorg voor mezelf..... "

Een opruimcoach, is dat wel voor mij?

Tja, dat zou je denken hè. Net als je bed opmaken en stofzuigen. Toch is dit voor veel mensen best lastig. Echt goed opruimen vraagt namelijk organisatietalent. Een systeem bedenken. En knopen doorhakken. Dat is best moeilijk met spullen waar je aan gehecht bent.

Daar ben je niet de enige in.

Omdat ik het van nature in me heb en er een opleiding voor heb gedaan is dat voor mij veel makkelijker. Ik ken methodes die jou gaan helpen, die je misschien zelf niet had kunnen bedenken.

Klanten met wie ik werk zeggen vaak: Jeetje, dit had ik eerder moeten doen. Met jou erbij kan ik veel makkelijker kiezen en wegdoen. Er valt zoveel ballast van me af.

Ja dat snap ik. Het is ook best intiem om mij jouw stapels en volle kasten te laten zien.
Maar weetje: ik schrik er niet voor terug. Ik zie vooral de mogelijkheden, hoe het zou kunnen worden en dat geeft mij juist veel energie.

Bovendien heb ik echt wel wat chaos gezien in mijn leven, het is mijn werk en ik heb dit proces zelf ook doorgemaakt.
Dus je hoeft je niet te schamen. Ik vind het juist enorm moedig als je deze stap durft te nemen, want ik weet dat het in eerste instantie niet makkelijk lijkt.

Het is inderdaad een investering, een investering in jezelf. Doe het dus ook alleen maar als het van waarde voor je is.

Dit kan het je opleveren:

  • Het levert je enorm veel tijd op. Tijd in dingen zoeken die overal en nergens liggen. Tijd in spullen opruimen die geen vaste plek hebben (en die je dus maar laat liggen en die zich ophopen).

En hebben we niet altijd tijd tekort? Extra tijd is dus goud waard.

  • Het levert je ongelofelijk veel rust en ruimte op. In je huis en dus ook in je hoofd. Dat merk je aan alles. Je voelt je meer ontspannen. Kan helderder denken. Krijgt meer gedaan. Je slaapt beter.
  • Ja en daardoor voel je je ook tevredener, meer ‘on purpose’ en gelukkiger.
  • En tot slot durf ik te wedden dat het je ook geld bespaart. Want wat gebeurt er als we geen overzicht hebben en spullen kwijt zijn: die gaan we extra kopen.

Nóg een kast erbij om onze vele spullen in kwijt te kunnen. Nóg meer kleren, omdat we niets hebben om aan te trekken. Denken we.

Terwijl als je opruimt en alleen maar de spullen om je heen hebt die bij je passen, je veel zuiverder kan voelen wat je nodig hebt. Vaak is dat verrassend weinig.

Dat kan ik me goed voorstellen, het is voor veel mensen een grote stap.

Mijn uitgangspunt is dat ik jou volg in jouw proces. Gaat het snel, dan gaan we snel. Kost het wat meer moeite, dan nemen we meer tijd.

Dat is juist belangrijk en helemaal okay.
Ik zal je dus nooit onder druk zetten om iets te houden of weg te doen. Je mag zoveel tijd nemen als nodig is.

Wat je kan helpen is dat ik je een aantal handige manieren leer, waardoor je juist beter kan voelen of iets je nog dient of dat het tijd is om het los te laten.

Of om iets stap voor stap weg te doen, als je nog twijfelt, zodat je aan het idee kan wennen.

Dat geeft vaak veel ruimte en opluchting.

Contact